Välj en sida
You are here:
  • KB Home
  • Säkerhet
  • Ställ in personlig återställningskontakt (tvåstegsinloggning)?
< Back

Återställningskontakt och tvåstegsinloggning – detta ställer du in så att du kan använda Office 365 i tjänstemobilen och utanför kommunens nätverk, och du kan återställa ditt lösenord.

  1. Gå till https://portal.office.com, logga in med din vanliga @hultsfred.se-adress och lösenord.
    • Se till att logga in med ditt ”riktiga” e-postadress som är namnet enligt skatteverket.
    • Om det inte fungerar så testa att starta ett InPrivate-fönster (tryck Ctrl+Shift+P) och skriv in portal.office.com.
  2. Följ anvisningarna – ställ in vilket mobilnummer du vill använda.
    • Mobilnumret kommer du använda när du vill logga in utanför kommunens nätverk och när du själv vill återställa ditt lösenord, du får då ett sms med en engångskod för att verifiera att det verkligen är du.
    • OBS: Du kan här välja att svara på tre personliga frågor istället för att kunna återställa ditt lösenord. Men om du väljer detta så kommer du inte ha möjlighet att komma åt e-post och filer via webbläsare, hemifrån eller i telefonen.