Välj en sida
You are here:
  • KB Home
  • Övrigt
  • Jag har ett SITHS-kort och jag har fått problem efter flytten till Office 365, vad gör jag?
< Back

Om du har ett aktivt SITHS-kort behöver du kontrollera att rätt e-postadress följde med i flytten till Office 365.

Såhär gör du:

  1. I fältet längst ner på skrivbordet på din dator finns en liten blå molnsymbol (en genväg till ditt nya personliga filutrymme, ”OneDrive Hultsfreds kommun”).
    Högerklicka på molnet, och klicka på ”Inställningar”.
  2. I fältet ”Konto” ser du överst vilken e-postadress som du är inloggad med just nu.
    Om e-postadressen ser ut som i exemplet i bilden, med fornamn.efternamn@hultsfred.se, så behöver du inte göra något mer. Då har rätt e-postadress följt med i flytten.
  3. Om e-postadressen inte ser ut som i exemplet, utan har ditt SITHS-användarnamn istället för ditt vanliga namn, då behöver du klicka på ”Ta bort länken till datorn”.
    När du gjort det kan du stänga ner fönstret.
  4. Om en liten stund kommer det automatiskt att komma upp en nya ruta som ber dig logga in.
    Logga in med samma e-postadress som du använde när du gjorde förberedelserna inför flytten, med fornamn.efternamn@hultsfred.se.
    Om du inte får upp rutan, testa att logga ut och logga in igen.

 

Om du skulle stöta på krångel hör du av dig till IT-supporten, itsupport@hultsfred.se.